maandag 26 november 2012

Hot stuff!

Is het bij jullie ook elk jaar zo'n opgave om leuke cadeautjes te vinden voor je familieleden? Of is dat alleen bij mij zo :-)

In ieder geval: een heel leuke ideetje voor een klein geschenkje... kersenpitkussentjes!
Héérlijk om met zo'n warm kussentje op de zetel te kruipen als het buiten donker en koud is (jawel, ik zit momenteel ook deze post te typen in de zetel met een kersenpitkussen). 

En weet je wat? Super makkelijk en snel te maken! Dus waarom geen kussentje in een leuk stofje of een grappige vorm onder de kerstboom leggen? 

Wij willen je op weg helpen en gaan een lading kersenpitten bestellen voor onze leden. In grotere hoeveelheden kosten de pitten minder, dus je zal max. 2,30 euro/kg moeten betalen. 
Als je graag mee wilt bestellen, stuur dan een mailtje ten laatste op 8 december waarin je vermeldt hoeveel kg je bestelt, en dan kan je ze op de bijeenkomst van 18 of 19 december betalen en meekrijgen. 

Om jullie een idee te geven: ik legde zonet even mijn standaard vierkant kersenpittenkussen op de weegschaal en het weegt ongeveer 1,2 kg. Maar je kan de kussentjes natuurlijk zo groot of zo klein maken als je zelf wil :-) 

PS: onze facebook-volgers vernamen dit nieuwtje al in primeur! Wil je ook niks missen? "Like" dan onze Facebook-pagina zodat je geen enkele update mist!

2 opmerkingen:

  1. Even een vraagje:
    Kan je dat gewoon met een katoentje maken of moet dat iets zwaardere stof zijn zoals flanel of jogging?
    want mijn kersenpittenkussen is precies iets dikker van stof dan een katoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alle niet ontvlambare stoffen kan je gebruiken! Dus géén nylon, lycra... Dikkere stoffen houden de typische geur wat meer buiten maar warmen ook trager op. Mijn bescheiden ervaring leert dat katoen in een lichte kleur wel eens na wat gebruik vlekjes krijgt van de pitjes, fleece vinden de kids hiervthuis het fijnste. Veel succes ermee! Groetjes, Naomi

    BeantwoordenVerwijderen